Gratis SEO Scan Aanvragen

Gratis SEO Scan

Voor een succesvolle linkbuilding-campagne is het belangrijk dat we eerst controleren of je website een goede on-page SEO heeft.

Eerst willen we weten wat je doelen zijn, hoe de marktsituatie is, wat de concurrentie doet om online succes te behalen, hoe je conversiestrategie werkt (conversiefunnel) en andere belangrijke SEO-factoren die je online succes bepalen. Al met al bepaalt dit uw groeimogelijkheden.

Websitearchitectuur

Belangrijke factoren die bepalen of uw websitearchitectuur goed werkt voor een goede ranking:

  • Staat uw zoekwoord in de metatitel?
  • Staat dit zoekwoord vooraan in uw metatitel?
  • Staat uw hoofdzoekwoord in uw domeinnaam?
  • Staat uw zoekwoord in de metabeschrijving?
  • Zijn al uw metatitels en metabeschrijvingen uniek en niet te lang of te kort?
  • Staan uw zoekwoord en gerelateerde zoekwoorden (LSI-zoekwoorden) in de H1-, H2-, H3- en H4-tags?
  • Heeft uw site een goede interne linkstructuur met de juiste zoekwoordankers?
  • Heeft uw site zoekmachinevriendelijke URL’s?
  • Gebruikt u de Alt-tags van de Afbeeldingen met trefwoorden?
  • Een enkel trefwoord in de metatag kan al een beetje helpen
  • De trefwoorddichtheid mag na de Google Panda-update niet meer dan 2% bedragen
  • Staat er voldoende tekst op de pagina?
  • Heb je geen verborgen teksten of links op de pagina?
  • Is je content actueel en wordt deze regelmatig bijgewerkt?
  • Bevat je site geen dubbele content?
  • Linkbuildinganalyse

Het bepalen van het huidige linkprofiel is erg belangrijk voordat we beginnen met linkbuilding. We willen er immers voor zorgen dat het linkprofiel dat nu goed werkt in Google en waarmee je grootste concurrenten hoog scoren, wordt verbeterd, zodat jij bovenaan komt te staan. Waar letten we op?

  • Aantal externe backlinks
  • Verhouding nofollow-/dofollow-links
  • Aantal verwijzingen van unieke domeinen
  • Aantal verwijzingen van unieke IP-adressen
  • Aantal verwijzingen van unieke C-Class IP’s
  • Ahrefs Rank
  • Domainpop
  • SEOMoz Domeinautoriteit
  • SEOMoz Paginaautoriteit
  • Aantal uitgaande backlinks die naar de pagina linken
  • Backlinks van sociale media
  • Technische gegevens van uw website en broncode
Related:  Zoekmachine Optimalisatie Op Basis Van Winstdeling

Een website die snel laadt en voldoet aan de normen, wordt beter geïndexeerd en scoort beter in Google. Dit zijn de punten die van belang zijn:

  • De laadtijd van je site
  • Goede weergave op mobiel
  • Laadtijd op mobiel
  • Optimalisatie voor mobiel
  • Gebruikte programmeertaal
  • Programmeertaal volgens W3C-standaarden
  • Hoeveelheid code op je site
  • Bladeren in directory’s
  • Serverhandtekening
  • Dedicated of gedeeld IP-adres van de server
  • Canoniek IP-adres
  • Robots.txt
  • Aanwezige XML-sitemap en geregistreerd bij webmasters
  • HTML-sitemap beschikbaar
  • Leadformulier
  • Aantal pagina’s
  • Gegevens en geschiedenis van je domein

Een aantal factoren over Uw domein kan bijdragen aan meer vertrouwen en een betere ranking van uw site.

  • Leeftijd van uw domein
  • Registratieduur van uw domein
  • Aantal updates en vervaldatums van uw domein
  • Aantal domeinreferenties
  • PageRank
  • Alexa Rank
  • Whois-gegevens
  • Aangemeld bij Google Webmasters
  • Aangemeld bij Google Analytics
  • Zoekwoordonderzoek
  • MozRank
  • Moz Domain Authority
  • Moz Page Authority

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven