SEO Linkbuilding Blog – Gratis Tips en Tricks op het gebied van Linkbuilden

Linken Naar Authority Site Kan Zorgen Voor Betere Zoekmachine Resultaten!

De meeste mensen denken dat het niet verstandig is om naar andere websites te linken omdat ze bang zijn dat ze linkwaarde verliezen aan de site waar ze naartoe linken en dat de interne links daarom minder waard worden en ze dus lager uitkomen in de zoekresultaten voor hun belangrijke zoekwoorden. Wanneer ik gevraagd wordt om een website te optimaliseren voor SEO dan kom ik dit probleem vaak tegen. Er wordt vaak naar geen enkele andere websites gelinkt wat in de ogen van Google een nogal egoistisch overkomt. Een gewone website met goede informatie zal altijd verschillende bronnen raadplegen en credits geven aan de originele bron.

Waar mag ik allemaal naartoe linken?

Het is natuurlijk niet verstandig om te linken naar allerlei obscure plekken van het internet of naar bronnen die niks met het onderwerp van jouw site te maken heeft. Echter is het wel goed om te linken naar hoge kwaliteit websites die sterk rerelateerd zijn aan het onderwerp van het artikel. Het artikel moet op zijn beurt weer goed aansluiten op het onderwerp van de website. Het is altijd beter om een website te richten op 1 bepaald onderwerp. Op die manier wordt een stuk eenvoudiger om hoog in Google te komen voor de belangrijke zoekwoorden in deze niche. Feit is dat externe links zeer zeker kunnen bijdragen aan betere resultaten in de zoekmachine aangezien Google jouw website gaat associeren met deze hoge kwaliteit bronnen en je als geloofwaardiger wordt gezien wanneer je hoge kwaliteit bronnen raadpleegt en hiernaar verwijst.

Eerst geven, daarna ontvangen

Wanneer jij vanaf je website naar andere websites linkt dan kan dit ervoor zorgen dat je ook links terug krijgt. Wanneer men ziet dat je regelmatig linkt vanaf je artikelen naar andere relevante websites dan zal men ook eerder geneigd zijn om belangeloos naar jouw website terug te linken. Outbound links kunnen dus ook bijdragen aan het verkrijgen van hoge kwaliteit links! Daarnaast zorgt het ervoor dat je artikelen onderbouwd worden door de bronvermelding wat zorgt voor een betere gebruikerservaring en het zal ook de bounce rate verlagen wat een belangrijke on-page seo indicator is voor Google.

Wanneer je aan je website bezoekers laat zien dat ze op jouw website veel kwalitatieve informatie kunnen vinden dan zullen ze ook eerder terugkomen wat dus voor herhalingsbezoek zorgt. Hoe meer goede informatie je geeft hoe langer je bezoekers blijven hangen en hoe meer ze jou business gunnen. Uiteraard kun je op strategische wijze je diensten pitchen wanneer dit goed aansluit bij de informatie die je levert.

Enkele tips voor een goede outbound link strategie

  • Wanneer je uitlinkt naar andere sites zorg er dan voor dat je de outbound links openen in een nieuw venster. Zo blijft de pagina van jouw website open en dit zal ervoor zorgen dat de bounce rate op jouw website laag blijft.Je kunt dit doen door deze tag toe te voegen aan de html code van de link target=”_blank”.
    Je link kan er dan zo uit komen te zien: <a href=”https://nl.wikipedia.org/wiki/Link_building” target=”_blank”>Link building</a>
    Je kunt dat hier oefenen!
  • Link alleen naar hoge kwaliteit sites
  • Zorg dat het odnerwerp perfect aansluit bij de niche waar jouw website zich op richt!
  • In Worpdress (en bij vele andere CMS systemen) kun je instellen dat je websites “pingt” indien je uitlinkt. Sommige websites hebben de ping aanstaan waardoor onderaan het artikel links verschijnen naar websites die naar dat artikel linken. Zo krijg je dus direct een backlink erbij!
  • Zorg dat je links een opvallende kleur hebben die goed in je kleurenpalet van je site passen. Blauw is de meest gangbare kleur en uit onderzoek blijkt ook dat dit de kleur is waar het meest op geklikt wordt.
  • Zorg ervoor dat de link “follow” is en niet “noffolow“.
    Je link kan er dan zo uit komen te zien: <a href=”https://nl.wikipedia.org/wiki/Link_building”>Link building</a>
    Zoals je ziet hoef je niet de tag rel=”follow” toe te voegen. Wanneer je je link nofollow wilt maken dan moet je wel een tag meegeven namelijk rel=”nofollow” maar bij een follow link hoef je dat dus niet want een link is standaard al follow. Hier kun je oefenen met het meegeven van een nofollow of een dofollow tag.
  • Voor uitgaande links is het mogelijk om een icoontje toe te voegen die aangeeft dat het een uitgaande link is. Zo komt uw website lezer niet voor een verassing te staan wanneer ze worden doorgeleid naar een andere website. Hieronder ziet u enkele voorbeelden van een dergelijk icoontje. Voor WordPress zijn er meerdere plugins beschikbaar waarmee je externe links anders kunt behandelen en bijvoorbeeld zo´n external icoontje mee kunt geven of bijvoorbeeld een follow of noffolow mee kunt geven.

external link icons

Conclusie:

Er zijn veel SEO experts die aanraden om weinig tot geen externe links te gebruiken. Ik ben echter van mening dat uitgaande links bijdragen aan de gebruikerservaring en een goede maneir zijn om aan Google te laten zien met welke sites je geaccosieerd wilt worden. Daarnaast is het geven van credits aan de originele bron gewoon een goede manier om je geloofwaardigheid te verbeteren en de auteur te belonen voor zijn goede inzichten. Wanneer je uitlinkt dan zet je jezelf ook op de kaart bij degene die de link ontvangt want die website eigenaar zal ook om de zoveel tijd zijn backlinks checken en zal dan ook een kijkje op jouw website nemen. Wellicht dat je daar dan ook nog iets uithaald op die manier.

Nederlandse lijst met linkbuilding directories & web gidsen / bedrijvengidsen

Wilt u zelf beginnen met linkbuilding? Het is dan verstandig om goed te kijken naar relevante backlinks en te kijken naar uw concurrentie. Waar halen zij hun beste relevante backlinks vandaan?

Op zoek naar een lijst met Nederlandse websites om snel en gemakkelijke en link op te plaatsen? Onderstaande een lijst met momenteel een hoop web gidsen van Nederlandse bodem inclusief de kwaliteits metrics (de indicatoren zijn actueel op het moment van schrijven). We zullen nieuwe opties toevoegen of verwijderen dus kom zeker terug! Wilt u het aanmaken van gids vermeldingen op onderstaande gidsen uitbesteden? Bekijk dan hier de directory pakketten die we aanbieden voor gids vermeldingen inclusief het schrijven en optimaliseren van de vermeldingen middels rich content.

Heb je zelf nog interessante suggesties voor deze lijst? Help elkaar en neem vrijblijvend contact op en laat je link toevoegen!

URL DA PA MozRank Alexa Trustflow
Citation Flow Ref.Domains (live) Subnets
alsstartpagina.nl 27 29 4.05 10227692 8 14 69 41
coldecopen.nl 24 34 4.40 6159227 5 15 30 27
startlekker.nl 19 30 4.72 4392657 4 17 18 15
gratislinkbuilding.com 19 32 4.49 1841274 12 17 136 97
reizendirectory.eu 18 24 4.75 16748222 0 3 0 0
aanbiedersoverzicht.nl 17 29 4.26 9194800 6 20 12 9
j2cd.nl 24 36 5.99 8335019 3 17 11 6
linkbuildinggratis.nl 16 22 3.81 3541786 8 15 14 15
visionaction.nl 16 30 4.66 6357086 6 21 12 12
vindeenwinkel.nl 15 24 5.60 10842801 2 19 5 3
gerelateerdelinks.nl 15 25 4.92 10279467 6 17 11 7
degoudenlinks.nl 14 26 4.68 11738871 0 7 1 1
igids.be 14 26 3.70 6236777 10 8 10 7
psa-ekz.nl 13 26 3.41   5 15 12 8
gratis-link-plaatsen.nl 12 17 3.14 3346954 2 6 2 2
gratisbacklinksplaatsen.nl 11 23 4.35 2821767 6 15 16 17
gratis-backlink.nl 11 22 4.60 3650968 5 17 1 1
add-url.nl 11 17 3.90 N/A 2 5 3 3
gratis-links-plaatsen.nl 10 20 4.31 6164118 0 1 2 3
www-startpagina.nl 10 24 2.82 6378303 5 23 6 5
directorylink.nl 11 15     3 14 6 6
bezoekersexplosie.nl 15 1     9 21 75 24
onlineshoppenwijzer.nl 15 21 3.53 6165617 5 11 3 3
sportdirectory.nl 12 22 4.17 9598203 6 8 6 6
amsterdamdirectory.nl 12 24 4.53 4001760 4 6 2 2
apartmentdirectory.nl 1 1 0.00 7487385     8 8
regiozuidholland.nl 29 27 3.06 5855299 6 11 5 5
zwerfgids.nl 22 28 4.10   8 8 25 17
alleschoonmaakbedrijven.nl 21 31 4.48 9617619 8 9 8 6
top-sites.nl 27       15 10 26 23
start-kabel.nl 9 20 4.05 5054710 3 6 4 3
healthgids.nl 9 23 3.93 10109360 0 4 0 0
shop-in-holland.nl 28 29 4.88   7 9 26 6
gidsnu.nl 21 28 5.29 11841472 15 15 40 27
top40hitlijst.nl 16 29 3.61 2807825 10 8 4 4
provincienoordholland.nl 15 29 4.12   5 7 7 5
sitedirectory.nl 13 10     2 5 17 15
gratislinkbuilding.nl 3 3         1 1
link-aanmelden.nl 17 27     11 21 53 50
bedrijvenzone.nl 16       5 9 13 12
motivatiegids.nl 19       6 10 30 18
websitesgids.nl 12 10     6 6 6 5
relielinks.nl 15 13     11 11 21 19
link6.nl 16 18     12 10 27 22
vgids.nl 19 16     8 15 150 24
giga-zoekgids.nl 14 15     11 8 22 16
1startpagina.nl 14 13     10 11 28 10
start1pagina.nl 20 30 3.66   6 13 22 23

 

Video SEO Ranking Service – Youtube Marketing

Sinds kort bieden wij ook video ranking service aan. Voor verschillende video´s hebben wij al top rankings behaald op een natuurlijke wijze. Youtube video´s zijn erg makkelijk te laten ranken in Google wanneer je weet hoe het moet. Grote voordeel van Youtube video´s laten ranken in Google is dat je veel meer links kunt sturen naar je video´s zonder risico te lopen op straf van Google aangezien je niet direct naar je eigen site linkt. Linkbuilding naar je Youtube video is een belangrijke sleutel om de video hoger in Google te krijgen naast enkele andere analyses en optimalisatie van de teksten waarmee de video pagina wordt geoptimaliseerd. Enkele voorbeelden van video´s die wij op de eerste pagina hebben laten ranken van Google:

  • Tapijt Reinigen Rotterdam – #3 in Google

Video-SEO-Ranking

En nog veel meer, vraag ons naar een up-to-date portfolio met video ranking resultaten. Wilt u ook een video hoog in Google en Youtube krijgen en zo meer bezoekers ontvangen en een top positie in Google bemachtigen met een zeer sterk converterend medium? Schakel dan onze video ranking service aan. Neem contact met ons op voor meer informatie.

 

SEO Scan Aanvragen

Gratis SEO ScanVoor een ​​succesvolle linkbuilding campagne is het belangrijk dat we eerst kijken of uw website goede on-page SEO vertoont.

Eerst willen we weten wat uw doelstellingen zijn, hoe de marktsituatie is, wat de concurrentie aan het doen is om online succes te behalen, hoe uw conversie strategie in elkaar steekt (conversie funnel) en andere belangrijkste SEO-factoren die uw succes online bepalen. Alles bij elkaar opgeteld bepaald dit uw groeimogelijkheden.

Website Architectuur

Belangrijke factoren die bepalen of uw website architectuur goed in elkaar steekt voor goede ranking mogelijkheden:

  • Staat uw zoekwoord in de meta titel?
  • Staat dit zoekwoord in het begin van uw meta titel?
  • Heeft u uw belangrijkste zoekwoord in uw domeinnaam staan?
  • Staat uw zoekwoord in de meta beschrijving?
  • Zijn al uw meta titles en meta descriptions uniek en niet te lang of te kort?
  • Heeft u uw zoekwoord en gerelateerde zoekwoorden (lsi keywords) in de H1, H2, H3 H4 tags staan?
  • Heeft uw site een goede interne link structuur met de juiste keyword anchors?
  • Heeft uw site zoekmachine vriendelijke url´s?
  • Gebruikt u de Alt-Tags van de plaatjes met keywords?
  • Een enkel zoekwoord in de Meta-Tag kan enigzins helpen
  • De zoekwoord dichtheid moet post Google Panda Update niet hoger zijn dan 2%
  • Heeft u genoeg tekst op de pagina?
  • Heeft u geen verborgen teksten of links op de pagina?
  • Is uw content actueel en wordt uw content regelmatig ge-update?
  • Bevat uw site geen dubbele content?

Linkbuilding analyse

Het bepalen van het huidige link profiel is erg belangrijk alvorens we aan de slag gaan met linkbuilden. Immers willen we ervoor zorgen dat het link profiel dat nu goed werkt in Google en waarmee uw top concurrenten hoog mee scoren wordt verbeterd zodat u in de top komt te staan. Waat letten we op?

  • Aantal externe backlinks
  • Verhouding nofollow / dofollow links
  • Aantal verwijzingen van unieke domeinen
  • Aantal verwijzingen van unieke IP adressen
  • Aantal verwijzingen van unieke C-Class IP´s
  • Ahrefs Rank
  • Domainpop
  • SEOMoz Domain Authority
  • SEOMoz Page Authority
  • Aantal uitgaande backlinks linking page
  • Sociale media backlinks

Technische gegevens van uw website en broncode

Een website die snel laad en voldoet aan de standaarden zal beter worden geïndexeerd en daardoor beter scoren in Google. Dit zijn de punten die er toe doen:

  • De laadtijd van uw site
  • Goede weergave op mobiel
  • Laadtijd op mobiel
  • Optimalisatie voor mobiel
  • Gebruikte programmeertaal
  • Programmeertaal conform W3C standaarden
  • Hoeveelheid code op uw site
  • Directory browsing
  • Server signature
  • Dedicated of Shared Server IP
  • IP-canonical
  • Robots.txt
  • XML Sitemap aanwezig en aangemeld bij webmasters
  • HTML Sitemap aanwezig
  • Lead formulier
  • Hoeveelheid pagina’s
  • Gegevens en historie van uw domein

Een aantal factoren omtrent uw domein kunnen bijdragen aan meer Trust en eenvoudiger ranken van uw site.

  • Leeftijd van uw domein
  • Registratieduur van uw domein
  • Aantal update en verloop van uw domein
  • Aantal domeinverwijzingen
  • Pagerank
  • Alexa Rank
  • Whois gegevens
  • Aangemeld bij Google Webmasters
  • Aangemeld bij Google analytics
  • zoekwoorden-onderzoek
  • MozRank
  • Moz Domain Authority
  • Moz Page Authority

Vraag meer informatie over een SEO Scan

9 Gratis SEO Tools, Welke Zijn De Beste Voor Alledaags Gebruik?

gratis-seo-toolsEen website bouwen is niet een eenmalig handeling waar je nooit meer naar om hoef te kijken. Uiteindelijk moet de website publiek aantrekken want daar is het voor gebouwd. Er zit veel werk en moeite in het behalen van de hoogste SEO ranking. De vraag is nu; ‘welke tools kunnen hierbij van dienst zijn en wat moet ervoor neergeteld worden?’ We kijken vervolgens naar enkele gratis SEO tools met hun bijbehorende features.

We geven voor u hier een review van aantal gratis SEO tools en laten u weten wat hun functionaliteiten en geven tips voor zowel nieuwe als professionele gebruikers. Hou er rekening mee dat niet alle functies beschreven worden en dat het om een selectie van de meest in oog springende opties betreft. Uiteindelijk legt alleen uw fantasie beperkingen op met wat u ermee kunt doen. Het gaat om de volgende sites:

  1. Ahrefs-seo-toolbar

Een link voor de fervente Firefox gebruikers. De site geeft informatie hoe de functies te downloaden zijn maar is alleen in Engels te lezen. De informatie is onoverzichtelijk en er gaat veel tijd in zoeken van de juiste informatie. Deze site is niet gebruikers vriendelijk voor de nieuwelingen maar voor de ouwe rotten in het vak is het wel de moeite van het bekijken waard.

  1. SEObook

Op het eerste gezicht is er veel informatie beschikbaar vaak met illustraties ter verduidelijking. Ook zijn er enkele video tutorials voor de gebruikers die snel informatie willen en geen tijd hebben om de tekst door te nemen. De site geeft gedetailleerd uitleg hoe de rankings worden aangegeven en is aan te raden.

  1. SEOmoz

Een uitgebreid assortiment aan SEO-gerelateerde producten maar niet allemaal zijn gratis. Er is wel Engelstalig informatie beschikbaar en de producten variëren van Analytics tot Web Explorers tot Rank Trackers tot Keyword Difficulty en nog meer. Voor de geïnteresseerden is een 30 dagen Free Trial optie. Open Site Explorer is wel een gratis tool.

  1. Yoast Disable Personalized Search Plugin Voor Firefox

Focus is op WordPress maar ook op Conversion Rate Optimization, Magento, Social Media en Analytics Goals Setup en nog vele andere features. Het is niet duidelijk welke van deze features gratis zijn. Er is wel een optie om trainingen te krijgen voor bedrijven die hierin zin hebben. Informatie is per land individueel uitgelijn.

  1. SEOprofiler

Deze site geeft gratis informatie maar het is verplicht om de URL van uw website, een email adres en password op te geven eer de informatie beschikbaar wordt gesteld. Als je een doe-het-zelver bent, is dit misschien niet de meest geschiktste site om relevante informatie te krijgen. Voor anderen die het werk gedaan wil hebben is een kijkje de moeite waard.

  1. SEOkicks

Vroeger alleen in Duits maar tegenwoordig ook in Engels. De backlink database bevat meer dan 50 biljoen dataset links die in zijn geheel verzameld zijn door gebruik van eigen webcrawlers. De bandbreedte wordt continue uitgebreid om zodat telkens meer volume beschikbaar wordt gesteld. Hier moet een domein opgegeven worden om aan de gewenste informatie te komen. Er handig om de backlinks van de concurrenten te checken en dat proberen die backlinks te gebruiken voor je eigen linkbuilding.

  1. W3C Link Checker

Op het eerste gezicht nogal summier informatie beschikbaar. Er is een ruimte om een URL in te vullen die dan gecontroleerd wordt op ranking. Dit is een site voor de meer geavanceerde SEO afficionado’s die weten wat ze zoeken.

  1. Robin Gupta´s Bulk Domain Authority Checker

Hier is de mogelijkheid open om Bulk Domain Authority, de Alexa Ranking, Page Ranking en IP adres te checken. Verder wordt SEO service aangeboden, Niche Link Building en Grafisch ontwerp voor websites. Het is meer gericht op de professionele gebruikers en bedrijven. De gratis tools zijn gelimiteerd.

  1. Buzzstream´s Meta Tag Extractor

Deze site geeft gratis opties zoals Email research Tool, Link Building Query Generator, Page Title Description and URL Extraction, HTML Link Extraction en voor abbonee’s van deze website zijn er services zoals Link Buzzmarker, Listbuilder, Social Influencer Research Tool, Influence Evaluation Tool en een Outreach module.

 Conclusie:

Natuurlijk is het handig als men na verloop van tijd in één oogopslag kunnen beoordelen of het de moeite waard is of niet. Bij het bepalen van SEO ranking wordt een zesde zintuig ontwikkeld voor het aanvoelen welke keywords en markten het beste zijn. Hoewel, het is altijd handig om additionele data punten te hebben, vooral als het gaat om nieuwe markten.

Meeste van deze tools kunnen met een hoge mate van nauwkeurigheid de waarde van de markten bepalen. Ze onttrekken waardevolle informatie en marketing data punten om een overview van de totaliteit en concurrentie positie in een oogopslag weer te geven. De links naar de data bronnen zijn ook beschikbaar om een dieper inzicht te verkrijgen.

Dit is geenszins een compleet beeld van hetgeen dat op het internet verkrijgbaar is. We hebben alleen enkele sites uitgekozen die naar ons inzien voor elk wat wil die te maken heeft met gratis aanbod van SEO-gerelateerde tools een proef kunnen nemen. Het beste zou zijn om een expert in handen te nemen maar voor de avontuurlijke computer knutselaars is dit een ideaal startpunt.

Dofollow Backlinks & Nofollow Backlinks, de Ultieme Mix!

nofollow-dofollow-backlinksBij het linkbuilden is het belangrijk om een goede natuurlijk link profiel neer te zetten. Hierbij hoort ook een goede dofollow / nofollow backlink verhouding bij. Wanneer de dofollow / nofollow verhouding teveel afwijkt van de norm in uw niche en uw top scorende concurrenten dan kan dit duiden op een onnatuurlijk link profiel en een reden voor Google zijn om uw website strenger te gaan beoordelen. U kunt dan in nieuwe Google filters terecht komen waar u anders niet in terecht zou zijn gekomen en dit kan dus uw rankings schaden.

Optimale Dofollow Backlink & Nofollow Backlink Verhouding bepalen

Het is dus van belang om te weten wat de norm is in uw niche. Gebruik hiervoor een goede backlink analyzer zoals AHRefs.com en bekijk de dofollow nofollow anchor text verhouding van minimaal uw top 5 concurrenten. Noteer dit in uw excel link sheet dat u gebruikt voor linkbuilding zodat u dit altijd bij de hand heeft tijden het aanmaken van backlinks.

Voordeel van dofollow backlinks

Het voordeel van dofollow backlinks is dat Google de link juice meetelt in haar algoritmen en deze dus een positieve invloed kunnen hebben op uw Google ranking posities mits de backlinks van goede kwaliteit, liefst relevant en op een natuurlijke manier aangemaakt. Als een webmaster een dofollow link plaatst betekend dit eigenlijk dat de link een aanvulling is op het artikel vanwaaruit gelinkt wordt en dat het ook nog eens relevant is. Het uit linken naar relevante authority sites/paginas kan tevens een positief effect hebben op de ranking posities van je artikel. Wanneer de webmaster een nofollow link plaatst wil hij eigenlijk zeggen dat het artikel niet geassocieerd moet worden met de pagina waarnaartoe gelinkt wordt. Wanneer Google namelijk wel het artikel met de pagina waar naartoe gelinkt wordt zou worden geassocieerd dan zou Google kunnen denken dat het artikel ook over dat onderwerp gaat. Dit zou ervoor kunnen zorgen dat het artikel niet optimaal op de gewenste zoektermen zal gaan scoren.

Neemt u bij ons een linkbuilding pakket af dan zult u deze informatie samen met de optimale anchor text verhouding vinden in het laatste tabje van uw excel sheet. De blog artikel, web 2.0 en web gids link zijn bij ons altijd dofollow en de advertentie links nofollow. Zo maken een goede mix van dofollow en nofollow links.

Zoekmachine Optimalisatie Op Basis Van Winstdeling

moneyHeb jij een te gek plan en/of een te gekke webshop waar veel potentie in zit en mis je budget om te investeren in goed SEO en linkbuilding? Neem dan contact met ons op en overtuig ons van jouw plan en de groei potentie. Wanneer jouw idee volgens ons genoeg potentie heeft zijn wij zeer gemotiveerd om samen met jou een succes te maken van jouw plan.

Welke websites zijn interessant om mee samen te werken op basis van winstdeling?

Voordat wij een overeenkomst aangaan willen wij eerst weten of we een vruchtbare relatie op kunnen zetten die voor beiden partijen naar wens werkt. Belangrijke factoren waarbij wij die beslissing maken en waar wij inzicht in willen hebben zijn:

  • Google Analytics statistieken
  • Aantal unieke bezoekers + demografie
  • Conversie Ratios
  • Verkoop prijzen en marges
  • Kwaliteit en mogelijke verbeteringen die we kunnen aanbrengen aan de site die leiden tot meer bezoekers en/of hogere conversie ratios.
  • Unieke content op de site en hoeveel? Sites met duplicate content hebben weinig kans op samenwerking.
  • Geschiedenis van de site en domein
  • Groei perspectief dienst/product

Op basis van deze factoren proberen we een toekomst schets te visualiseren en te berekenen. Wanneer we genoeg kansen zien in uw markt zullen we met een voorstel komen waarbij we rekening houden met onze inbreng en uw inbreng. Wanneer beiden partijen hierna een overeenkomst kunnen sluiten zullen we overgaan tot de opmaak van het contract. Hierbij verlangen we dat u met ons in zee gaat voor de zoekmachine optimalisatie en linkbuilding. Op de manier zijn we er zeker van dat niet een andere partij onze strategie zal aanpassen en wellicht negatief beïnvloeden.

Wanneer u geïnteresseerd bent in een zoekmachine optimalisatie overeenkomst op basis van winstdeling kunt u contact met ons opnemen.

Meta Tags Optimaliseren Voor Betere SEO & Conversies

meta-tags-optimalisatieAls webmaster herkent u vast het dat wanneer u een pagina aanmaakt vergeet om de meta description in te vullen of door tijdgebrek snel even vlug een omschrijving uit de losse pols schud zodat er in ieder geval iets staat.

Toch kunt u veel winst behalen door goed na te denken over een goed geoptimaliseerde meta description en meta title. Grote voordeel van goed geoptimaliseerde meta titles en meta descriptions is dat er minder aan linkbuilding hoeft te worden gedaan om top posities in Google te behalen. et een relatief kleine inspanning kunnen we zo zeer effectief goede resultaten behalen. In dit artikel gaan we u in het kort uitleggen hoe u enorme sprongen in Google kunt maken door al uw huidige meta tags te analyseren en optimaliseren.

Meta-Tags-Optimalisatie

“Voorbeeld van goed geoptimaliseerde meta tags”

csv-to-columnsHoe snel de meta tags optimaliseren?

Om de huidige meta tags te analyseren zullen we eerst alle url´s van de huidige site moeten opslaan. Dit kan door te kijken naar de url´s die staan in de XML Sitemap of als die er niet is in de HTML Sitemap. Is die er ook niet dan kunt u 1 voor 1 alle belangrijke pagina´s, blog berichten en categorie pagina´s langs gaan en ze zo opslaan of uiteraard een XML Sitemap of HTML sitemap aanmaken en opslaan op uw site. De XML Sitemap geeft u daarna op in Google Webmasters zodat al uw URL´s optimaal worden geïndexeerd. Nadat u alle URL´s heeft opgeslagen in bijvoorbeeld Excel gaat u naar deze site om alle meta titles, descriptions en meta keywords te extraheren en daarna de csv file te downloaden. De csv file zet u om naar kolommen en daarna heeft u een mooi overzicht van alle meta tags van de betreffende pagina´s.

Keywords verdelen over de pagina´s

Nu pakt u uw zoekwoorden onderzoek erbij en als u die niet heeft maakt u er snel eentje aan via de Google Keyword Planner Tool of u laat een professional een uitgebreid zoekwoorden onderzoek voor u doen. Maximaal 2 tot 3 goede zoekwoorden per pagina. Heeft u zoekwoorden over dan kunt u ervoor kiezen om hier extra pagina´s voor aan te maken. Zet de belangrijkste zoekwoorden vooraan in de meta title en ook ergens in het begin van de meta description zodat deze dikgedrukt naar voren komen in de zoekresultaten van Google wanneer u pagina zichtbaar is als men op dit zoekwoord zoekt in Google. Voor de belangrijke pagina´s en keywords kunt u afkijken hoe de concurrentie hun meta tags hebben geoptimaliseerd door de top 10 posities in Google te bekijken. Uiteraard willen we dat onze titel en omschrijving beter geoptimaliseerd is voor SEO, click through rate en conversie / call-to-action dus wees creatief en zorg dat u opvalt. De meta keywords tags kunt u het beste leeg laten of hooguit 1 a 2 keywords toevoegen aangezien u eerder straf kan krijgen dan dat deze keyword tags goed zullen doen voor uw rankings angezien deze in het verleden vaak werden gebruikt om vol te stoppen met keywords om zo te gaan ranken voor die zoekwoorden. Wilt u hier zoekwoorden toevoegen dan moeten deze op zijn minst voorkomen op de pagina. Is dit niet het geval verwijder ze dan.

Meta Tags Optimalisatie Uitbesteden

Google-Sitelinks

Een goed gestructureerde website zorgt ervoor dat uw website in aanmerking komt voor Google Sitelinks en een goede weergave in Google

Komt u er niet uit of heeft u geen tijd of expertise om dit goed te doen dan kunt u dit proces beter uitbesteden. Wij doen dit al jarenlang en weten hoe pakkende titels en omschrijvingen het beste kunnen worden geschreven. Het grote voordeel van goed geschreven titels en omschrijvingen is dat Google beter weet waar uw site over gaat en welke pagina meoten gaan ranken voor welke zoekwoorden. Daarnaast zullen uw potentiële klanten eerder klikken op uw zoekresultaat in Google wanneer deze relevant en pakkend is. Een goede call-to-action of KPI zal ervoor zorgen dat u meer offerte aanvragen krijgt. Internetters hebben weinig tijd en willen meteen zien waarom ze voor u moeten kiezen dus dit helpt echt! Daarnaast heeft een goed gestructureerde site met XML en HML Sitemap een hogere kans op het verkrijgen van Google sitelinks wat ook weer bijdraagt aan hogere click through rates (CTR). Daarnaast hebben backlinks veel meer effect wanneer de on-page seo goed in elkaar steekt. Dus voor de optimalisatie van uw meta tags, on-page SEO en linkbuilding uitbesteden kunt u  contact met ons opnemen.

Backlinks Kopen Gevaarlijk? Google Penalty? Eerlijk Antwoord!

slechte-backlinks-vermijdenBacklinks kopen kan inderdaad gevaarlijk zijn voor uw Google rankings. Wij leggen u graag uit waar u voor moet uitkijken. Er blijken veel onduidelijkheden te bestaan over welke links nu goed zijn voor uw backlink profiel en welke links uw rankings kunnen schaden. Uiteraard willen wij niet dat u schade oploopt en willen u graag behoeden voor slechte backlinks. Vaak worden slechte backlinks erg goedkoop aangeboden. U kunt er dan vaak vanuit gaan dat de link niet voldoen aan de volgende kwaliteitseisen:

  • Relevantie; de content waar de links vandaan komen moeten zoveel mogelijk overeenkomen met de content op uw site
  • Handmatig Aangemaakt; Goedkope backlinks worden vaak met geautomatiseerde tools aangemaakt en deze tools kunnen footprints achterlaten die door Google eenvoudig zijn op te sporen.
  • Unieke Op Maat Geschreven Content; De teksten die worden gebruikt zijn vaak “gespinde teksten”. Dit zijn teksten die komen van artikelen die zo zijn opgebouwd dat er van 1 artikel vele artikelen kunnen worden gemaakt die dezelfde inhoud hebben maar andere woorden, zinsopbouw en bij echt goed gespinde teksten ook een andere paragraaf opbouw hebben. Wanneer de teksten teveel op elkaar lijken is dit ook eenvoudig op te sporen door Google. Een andere techniek die veel gebruikt wordt voor goedkope linkbuilding strategieën zijn het web “scrapen van teksten” oftwel het stelen van teksten waar copyright op berust van andere sites. Deze teksten worden dan vaak eenvoudigweg door de Google translator gehaald om zo toch nog enigszins unieke teksten te generen. Aangezien Google zelf de Google translator in bezit heeft is het erg eenvoudig voor Google om dit soort tactieken te achterhalen en af te straffen.
  • Link Type Variatie; wanneer de links alleen komen van bijvoorbeeld directories dan is dit niet een natuurlijk link profiel. Variatie in link type zoals artikel links, social links, advertentie link, blog comment en forum link (niet teveel forum profile links) is gewenst.
  • Sterk Domein; Een door Google gewaardeerd domein met natuurlijk backlink profiel, (zie bij Ahrefs.com onder het tabje Inbound Link het link verloop van de aanwas van nieuwe links en de anchor text variatie. De anchor text variatie moet zo gevarieerd mogelijk zijn en niet over geoptimaliseerd zijn voor bepaalde zoekwoorden).
  • Gezonde Domein Historie; Een goede historie, geen foute content, spam, virus injecties, gehackte sites, mallware etc. (zie archive.org)
  • Domeinen op unieke A, B en C-Class IP adressen; Wanneer de linkbuilder de domeinen niet op verschillende C-Class IP adressen heeft staan dan is dit eenvoudig te achterhalen door Google. U kunt dit met de Ahrefs tool eenvoudig zelf checken. Wanneer Google een netwerk van sites ontdekt dan zal Google dit netwerk oprollen en zal alle backlink waarde die u had verdwijnen. U bent uw investering dan kwijt en dan is goedkoop ineens duurkoop.Veel linkbuilders denken dat ze dit eenvoudig kunnen oplossen met SEO Hosting maar dit type hosting laat ook een grote footprint achter. Dit kunt u helaas moeilijk zelf checken.
  • Verschillende Whois gegevens; Wanneer alle domeinen dezelfde Whois gegevens hebben is het meteen duidelijk voor Google dat iemand de rankings probeert te beïnvloeden. U kunt dit zelf eenvoudig checken door de Whois gegevens van .nl domeinen te checken bij Sidn.nl en voor de meeste andere domein extensies bij Domaintools.com.

Kwaliteit en duurzaamheid kent zijn prijs

Onze linkbuilding diensten zijn gericht op kwaliteit en duurzaamheid. Voordat we beginnen met de werkzaamheden bekijken we altijd eerst de huidige staat van uw website en backlink profiel alvorens we aan de slag gaan. We zullen altijd een optimaal link profiel willen bewerkstelligen en zullen daarom eerst het link profiel bekijken van de hoogst noterende concurrenten in Google en het huidige link profiel hiermee vergelijken en rapporteren wat de doelstelling is. Als algemene regel kunt u aannemen dat hoe langer we voor u aan het werk zijn hoe meer tijd we stoppen in analyses, het uiteenzetten van de optimale strategie, het bewerkstelligen van een optimaal link profiel en uiteraard het verslaan van de top concurrentie in Google. Daarnaast zorgen we er altijd voor dat we volledige controle hebben over de plekken waar we links aanmaken. Mocht u dus in de toekomst links willen verwijderen of aangepast willen hebben dan is dat altijd mogelijk.

Welke backlinks kunnen uw Google rankings schaden?

Er zijn nogal wat cowboys actief en amateurs die denken dat ze wel even wat backlinks kunnen aanmaken en zo snel geld kunnen verdienen. Vaak maken zij gebruik van geautomatiseerde linkbuilding tools waarmee ze snel backlinks kunnen aanmaken bij allerlei websites. Vooral oppassen is het bij verscheidene internet marketing fora en sites als fiverr.com waar u goedkope links kunt kopen. Wanneer er in een korte tijd veel van dit soort links worden aangemaakt kan dit schade brengen aan uw Google rankings. Enkele type sites die veel gebruikt worden voor geautomatiseerde linkbuilding praktijken zijn:

  • Social bookmarking websites
  • Wiki sites
  • Advertentie sites
  • Link farm links (free for all, geen moderatie dus veel spam links)
  • Forum profile links
  • Startpagina clone links (onze ervaring is dat deze links eerder schade toebrengen dan goed doen)

Nu is het niet perse zo dat wanneer je links vanaf die sites krijgt dat ze per definitie je Google rankings schaden. Dit zou wel erg rigoureus zijn en is voor Google ook niet wenselijk. Zo zal bijvoorbeeld Twitter of Pinterest onder een social bookmarking site en dat zou dan betekenen dat alle sites die een link van Twitter hebben schade zouden oplopen. Dit is uiteraard niet het geval en dit geld ook niet voor de mindere kwaliteit social bookmarking sites. Echter is het in bulk aanmaken van backlinks een gevaarlijke bezigheid. Dit betekend namelijk dat er ineens veel links worden aangemaakt (snelle onnatuurlijke link aanwas) waarbij vaak veel dezelfde anchor teksten en veel dezelfde teksten of zeer gelijkende teksten worden gebruikt. Een snelle aanwas van links kan natuurlijk zijn bij bijvoorbeeld een product lancering of wanneer een website op tv wordt vermeld maar meestal is dit niet natuurlijk en Google kan dit eenvoudig ontdekken wanneer de teksten en anchor teksten erg veel op elkaar lijken.

Welke backlinks zijn wel goed voor uw Google rankings?

Zoals uit het voorgaande blijkt is een onnatuurlijke aanwas van backlinks een indicator kan zijn dat iemand probeert om de zoekresultaten in zijn of haar voordeel probeert te beïnvloeden. De filter van Google zullen dit oppikken waarna er weer andere filters op los worden gelaten en in een zeer duidelijk geval van grootschalige ranking manipulatie zal er zelfs een belletje gaan rinkelen dat er een handmatige inspectie nodig is. Bij een handmatige inspectie zullen alle sporen worden nagegaan en zullen alle onnatuurlijke link worden ge-devalueert zodat ze geen invloed meer uitoefenen op het ranking resultaat en tevens zullen spam sites worden ge-deindexeert zodat ze geen link waarde meer kunnen doorspelen. Enkele voorbeelden van backlinks die wel goed zijn voor uw Google rankings:

  • Artikel links: mits goed toegepast op een natuurlijke manier zullen links die vanuit artikels op andere sites staan en welke door Google gezien worden als sites van verschillende eigenaren zeer goed zijn voor uw Google rankings. Er wordt dan immers over u geschreven en wanneer er niet over geoptimaliseerd wordt in de anchor text voor een bepaald zoekwoord dan is het effect gunstig. Google zal echter een cluster van sites die op dezelfde C-Class IP hosting staan en naar uw site linken niet als natuurlijk zien en dit zal erop lijken dat iemand met veel sites op 1 hosting account de ranking probeert te beïnvloeden van de site alwaar naartoe gelinkt wordt. Ook wanneer de domeinnaam registratie gegevens hetzelfde zijn zal Google dezelfde conclusies trekken.
  • Bedrijvengids links: Bedrijvengidsen geven vaak meer informatie over een bedrijf en zijn enigszins een verrijking voor het internet. Tevens geven deze web gidsen het internet vorm doordat de vermeldingen gecategoriseerd zijn en tevens op lokaal niveau. Google kan zo beter het web indelen en heeft daarom baat bij deze gidsen. Tevens worden deze gidsen bijna altijd wel goed gemodereerd waardoor er vrijwel geen spam op te vinden is.
  • Directory links: Mits deze sites goed gemodereerd worden, er geen spam op te vinden is en deze links met moderatie worden gebruikt zullen ze een positieve bijdrage leveren aan uw link profiel. Uiteraard is niet elke directory links even sterk. Vaak moeten de directories enige reputatie opbouwen. Wanneer de teksten echter uniek zijn de links ook weer vanaf unieke C-Class IP´s komen dan hebben ook deze links een positieve invloed op de Google rankings. De oudste en door velen als sterkste directory wordt gezien is DMOZ. Tegenwoordig is het niet makkelijk meer om in deze web gids te komen omdat de moderatie nogal slecht is voor velen categorieën. Dit komt omdat deze gids door vrijwilligers wordt bijgehouden en er niet voor betaald krijgen. Wanneer het je lukt om in deze directory te komen dan kun je verwachten dat je gelijk ook in andere web directories wordt opgenomen aangezien veel directories de info uit DMOZ 1 op 1 overnemen.
  • Social Media Links: Alhoewel dit door Google wordt ontkent is onze ervaring dat deze links wel degelijk helpen aan hogere rankings. Dit kan ook komen aan het sneeuwbal effect dat deze type links kunnen veroorzaken. Het is eigenlijk en soort van softe mond-tot-mond reclame.
  • Video Links: Veel video upload sites staan het toe om een link naar je site te plaatsen. Zo is dit ook het geval bij Youtube. Naast het vele verkeer dat Youtube video’s naar je site kunnen doorspelen (helemaal wanneer je video in de natuurlijke zoekresultaten van Google rankt) is een zeer gerichte link van en video die door de kijkers wordt gewaardeerd uiteraard goed meegenomen. Ook hier geld weer dat moderatie troef is. Ga niet goedkoop video pakketjes aanschaffen waarbij de video´s en omschrijving nagenoeg gelijk zijn en de kwaliteit en deelbaarheid ver te zoeken is.
  • Advertentie Links: Deze links kunnen met moderatie je site enigszins helpen aan betere rankings. Belangrijker is echter het aantal gerichte en koopgrage bezoekers dat deze sites naar je website kunnen sturen. Wanneer je een goed geformuleerde advertentie hebt en adverteert in een niche en op zoekwoorden waar bezoekers van die site op zoeken, dan kun je rekenen op aardig wat clicks en wellicht verkopen.

Hoe kunt u slechte links opsporen en verwijderen?

Het opsporen van slechte links (link detox) is tegenwoordig redelijk eenvoudig met bijvoorbeeld behulp van 1 van de volgende tools:

Blijkt nu dat er slechte links naar je site verwijzen dan behoor je de stappen die op de volgende pagina vermeld staan te volgen:
https://support.google.com/webmasters/answer/2648487?hl=en

Kom je er niet uit laat het ons dan weten en wij sporen dan de slechte links voor je op, proberen deze te laten verwijderen en in het laatste geval geven we deze op in de disavow tool van Google en doen wanneer nodig (bij Google penalty of waarschuwing) een reconsideration request. Ga hierheen om goede backlinks te bestellen en naar de contactpagina voor hulp bij het verwijderen van slechte backlinks.

Linkbuilding Analyse

Wanneer u wilt weten of uw site (of de concurrentie) een gezond en natuurlijk link profiel heeft en hoeveel backlinks u ongeveer nodig heeft om in de top van Google te komen voor uw belangrijkste zoekwoord dan moet u een linkbuilding analyse laten uitvoeren. Wij kunnen voor u de backlinks analyseren die momenteel naar uw site verwijzen en die vergelijken met de backlinks van de concurrentie die de top 3 of top 10 posities innemen op uw belangrijkste zoekwoorden. Het laten uitvoeren van een backlink analyse kost slechts €50,- per uur en dit kunnen we voor u uitvoeren in 2 tot 4 uur afhankelijk van de grootte van het link profiel en complexiteit. U ontvangt dan u in overzichtelijk PDF formaat de backlink strategie van de betreffende sites tezamen met een linkbuilding advies op maat. Ook kunnen we voor u foute links opsporen en verwijderen. U moet altijd goed uitkijken bij aanbieders van backlinks kopen en zorgen dat u kwaliteit inkoopt en dat de linkbuilders controle hebben over de link pagina´s.

Wat is inbegrepen in de linkbuilding Analyse?

  • Checken van het aantal backlinks
  • Checken van aantal backlinks vanaf unieke ip adressen
  • Checken aantal backlinks vanaf unieke C-Classes
  • Link value bepalen en vergelijken
  • Globale handmatige controle van de kwaliteit van de backlinks
  • Anchor tekst verdeling van de backlinks
  • Verdeling Pagerank link pagina en link domein
  • Dofollow / Nofollow verdeling
  • Checken van het aantal uitgaande links op uw site om page bleeding op te sporen.
  • Checken van PageRank
  • Analyse Google Sitelinks

Wat kunt u verwachten na het laten uitvoeren van een backlink analyse?

Na de backlink analyse kunnen we rapporteren waar de site zijn beste links vandaan haalt en of de site wellicht een penalty heeft gekregen omdat er slechte links naar de site wijzen. Het verwijderen van slechte links is bijna niet te doe, daarom is het van belang dat u zeker weet dat de linkbuilders waarmee u in zee gaat vanaf het begin goed werk leveren en geen SPAM links aanmaken. Een slechte verdeling van de anchor teksten kan wel altijd nog worden verbeterd zodat er een voor Google natuurlijker link profiel ontstaat.

We bekijken en vergelijken daarnaast de linkwaarde die de huidige links doorspelen naar uw website en de top spelers. U zult in het rapport zien waar de sterkste links vandaan komen. Dit zijn de links die de meeste link waarde doorspelen naar uw site en de grootste concurrenten.

Wanneer blijkt dat uw concurrent waardevolle links hebben aangemaakt op plekken waar wij ook een link kunnen aanmaken dan zijn we in staat om de concurrent sneller in te halen. Wanneer de link profielen zijn geanalyseerd en vergeleken, kunnen we met een plan van aanpak komen en een schatting maken hoeveel links u nodig heeft om de concurrentie te verslaan.

Vraag vandaag nog een linkbuilding analyse aan.

Backlink Analyse Aanvragen